Vandaag de dag is de marketing branche meer dan alleen ‘reclame’. Anno 2018 zijn er verschillende varianten en komen er steeds nieuwe rollen bij. Een veel voorkomende marketing functie, is online marketing. De vraag naar marketeers is groot, en dus het aanbod ook. Hoe zorg jij ervoor dat je tussen alle anderen uitblinkt? Met een uitzonderlijke cv. Hier zijn een aantal tips die je kunt toepassen.
Marketeers zijn vaak opzoek naar resultaten en ervaring, enthousiasme en gretigheid om te leren en uiteraard jouw commerciële bewustheid. Een voortreffelijk cv is slechts een bevestiging van die eigenschappen. Start met een aantrekkelijke opmaak en plaats de bijzondere ervaringen of projecten bovenaan. Ongeacht hoe klein, als het bijzonder is, is een werknemer vaak snel onder de indruk.
Bewijs dat jij jezelf kunt verkopen met een beknopte, gerichte en prestatiegerichte cv.
Jouw cv bepaalt of jij op de gastenlijst komt te staan, en de motivatiebrief bepaalt of jij werkelijk wordt uitgenodigd. Gebruik jouw motivatiebrief daarom om aandacht te geven aan bepaalde eigenschappen en jouw interesses in het bedrijf. Jouw motivatiebrief kun je ook goed gebruiken om, datgene wat in jouw cv is aangegeven te versterken; bijvoorbeeld door inhoudelijk in te gaan op een bepaald project.
Vergeet niet je opleidingen te belichten. Heb je na jouw schoolcarrière extra cursussen gevolgd zoals een traineeship bijvoorbeeld? Geef dat dan aan.
Natuurlijk vermeld je ook jouw (hoge)scholen en de diploma’s die jij hebt behaald. Uiteraard val jij sneller op als je kunt aanduiden dat je meer hebt gedaan om in je vakgebied te groeien.
Zorg vooral dat jouw cv een goed overzicht heeft, en er niet té veel op staat. Werknemers krijgen een groot aantal cv’s binnen, dus maak het hen makkelijk. Geef ze direct wat ze willen, maar wees er scherp en duidelijk in. Jouw cv moet bij hen de nieuwsgierigheid opwekken.